1. Jak długo zajmuję się Pan fotografią?
Fotografią ogólnie zajmuję się od dziewięciu lat, natomiast ślubną od sześciu.

2. Czy ukończył Pan kurs dla operatorów audiowizualnych organizowany przez Kurię?
Oczywiście. Posiadam stosowne zaświadczenie.

3. Czy zdjęcia przekazywana przez Pana na płytach są w jakikolwiek sposób zabezpieczone przed kopiowaniem lub późniejszym wywoływaniem?
W żadnym wypadku. Zdjęcia przekazywane na nośnikach nie są w żaden sposób zabezpieczone przed ich kopiowaniem dla rodziny/gości. Przekazywane są natomiast w rozdzielczości umożliwiającej swobodne wywoływanie do dużych formatów.

4. Czy po otrzymaniu zdjęć możemy zamieścić kilka na Facebooku lub innym portalu społecznościowym?
Tak. Na płycie dvd oprócz zdjęć w pełnej rozdzielczości znajduje się osobny katalog z tymi samymi fotografiami, przystosowanymi do publikacji w Internecie (mniejsza rozdzielczość oraz moje małe logo w rogu zdjęcia).

5. Czy istnieje możliwość spotkania w celu zaprezentowania przez Pana przykładowych fotoksiążek lub albumów?
Jak najbardziej. W przypadku zainteresowania zawsze zapraszam Młodą Parę na spotkanie w celu zapoznania się ze wszystkimi składnikami mojej oferty.

6. Poleca Pan przeprowadzenie sesji plenerowej w ten sam, czy inne dzień?
Tutaj decyzja oczywiście należy do Państwa. Ze swojej strony zdecydowanie polecam wykonanie jej w inny dzień z kilku względów. Główną rolę odgrywa tutaj czas.  W przypadku sesji plenerowej wykonywanej w dzień ślubu siłą rzeczy jesteśmy w stanie przeznaczyć na nią znacznie mniej czasu. W czasie kiedy my wykonujemy zdjęcia, goście przebywający na weselu zwykle siedzą i czekają na powrót Pary Młodej. Z doświadczenia wiem, że w wyniku tego sesja nie trwa wtedy dłużej niż 1,5-2 h razem z dojazdami na miejsce. W przypadku pleneru przeprowadzanego w inny dzień nie mamy ograniczenia czasowego. W takim wypadku, możemy pozwolić sobie na wykonanie zdjęć w znacznie odleglejszym miejscu lub oczywiście kilku różnych miejscach, do czego zawsze namawiam. W przypadku sesji przeprowadzanej w ten sam dzień zwykle jedzie się w jedno najbliższe miejsce, aby nie tracić dodatkowo czasu na przejazdy i narażać gości na dłuższą nieobecność Młodych.
Kolejną rzeczą jest stres oraz powaga towarzysząca Parze Młodej podczas Dnia Ślubu. Zdjęcia wykonywane w ten dzień, nie ma co ukrywać, będą mniej wyluzowane i spontaniczne niż te wykonywane kilka lub kilkanaście dni po ślubie, kiedy to zejdzie już cały stres oraz np. obawa o ryzyko zabrudzenia strojów ślubnych.
Oczywiście zarówno w ten jak i inny dzień bez wątpienia da się wykonać dobre zdjęcia ślubne. Po prostu w dzień ślubu mamy na to mniej czasu:)

7. Czy jest możliwość zrealizowania sesji plenerowej za granicą?
Oczywiście, że tak. W dobie tanich biletów lotniczych wbrew pozorom nie generuje to kosztów jakich mogłoby się wydawać.

8. Jaki jest Pana styl pracy?
Nie reżyseruję tego co się dzieje. Jestem do pełnej dyspozycji Pary Młodej w dzień Ślubu i podczas pleneru. Nie zakłócam przebiegu ceremonii zaślubin swoją pracą oraz obecnością. Nie przeszkadzam Parze Młodej oraz gościom w dobrej zabawie. Staram się nie zwracać na siebie uwagi. Nie fotografuję gości podczas spożywania posiłków. Na prośbę Młodych wykonuje sesje grupowe z rodzicami oraz gośćmi.
Ogólnie chyba nie ma ze mną problemów:)

9. Jak wygląda Pański ubiór podczas pracy?
Jeśli przyszła Para Młoda zadaje tego typu pytanie oznacza to tylko jedno – uczestniczyła kiedyś w ślubie/weselu, na którym ktoś z obsługi był ubrany nie do końca stosowanie do okazji. To jest niestety smutna prawda. Sam coraz częściej spotykam się z tego typu sytuacjami, kiedy obsługa przychodzi na ślub/wesele jak na wojnę:) Z mojej strony mogę zapewnić, że na pewno nie będę zapamiętany przez Państwa lub kogokolwiek z gości przez to jak wyglądam/wyglądałem, a ubiór był/jest/będzie stosowny do okazji.

10. Kiedy ustalamy szczegóły dotyczące dnia ślubu?
Szczegółowy harmonogram dnia, niezbędny dla mnie do pracy ustalany jest zwykle kilka dni przed Państwa ślubem.

11. Do której godziny pracuje Pan w dniu Ślubu?
Tym granicznym momentem są zwykle oczepiny wraz ze wszystkimi zabawami, ewentualnymi podziękowaniami itp. odbywającymi się w tym czasie. Zwykle jestem z Parą Młodą do godziny 1:00.

12. Pochodzimy z drugiego końca Polski, czy problemem byłby dla Pana dojazd do nas?
W żadnym wypadku:) Zawsze chętnie podejmuje się wszystkich zleceń bez względu na miejsce, w którym miałyby być wykonywane zdjęcia:)

13. W jakich miastach/ rejonach Polski działa Pan najczęściej?
Najczęściej jest to Śląsk, a konkretnie miasta: Bytom, Katowice, Gliwice, Zabrze, Chorzów, Mysłowice, Będzin. Wynika to oczywiście z miejsca, z którego pochodzę. Tak jak pisałem natomiast w punkcie 12. – nie jest dla mnie żadnym problemem wyjechać gdzieś w głąb Polski, co już nie raz miało miejsce:)

14. Czy posiada Pan zespół muzyczny lub dj’a godnego polecenia?
Miałem kilkukrotnie przyjemność pracować z chłopakami z Main Audio. Robią show:) Z ich ofertą można się zapoznać na stronie http://www.main-audio.pl/
 

W przypadku zainteresowania moją ofertą zapraszam do skorzystania z formularza kontaktowego. Można również kontaktować się ze mną bezpośrednio przez:

E-mail: marcin_foto@o2.pl
Tel: 793-555-963